www.ticotuningteam.fora.pl

Zastępcze forum Tico Tuning Team

Forum www.ticotuningteam.fora.pl Strona Główna -> Mechanika -> Dziura w wydechu @#$%!@#
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dziura w wydechu @#$%!@#
PostWysłany: Wto 19:51, 15 Kwi 2008
lorddi
Administrator

 
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie





No i w mo rde
Jade dzisiaj jade i nagle jakiegoś powera dostałem.. myśle co do cholery
zatrzymuje się wysiadam i
... zaglądam pod samochód a tam dziura w wydechu Sad

no bordowy sie zrobiłem bo dopiero co w wakacje wycinałem środkowy tłumik bo tez mi się rozlatał Razz

teraz mam pytanie Idea

1) co dalej z tym fantem??

2) zakladać rura w to miejsce i latać dalej czy wywalić końcowy i zrobić przelot...

3) jak wywalenie koncowego tłumiora wpłynie na samochód?

niestety nie mam kasy bo założyłbym ultera dedykowanego i po sprawie..

będę wdzięczny za wszelką pomoc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:10, 15 Kwi 2008
baaaartus
Moderator

 
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świdnik





wspawaj rure tu gdzie ci poszło. a co do koncowego to mozesz zrobic przelot ale rura musi byc wiekszej srednicy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:45, 15 Kwi 2008
racek
Moderator

 
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wałbrzych





jak dasz przelot i wiekszej srednicy to napewno nie zyskasz a stracisz na momencie obrotowym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:09, 15 Kwi 2008
lorddi
Administrator

 
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie





racek napisał:
jak dasz przelot i wiekszej srednicy to napewno nie zyskasz a stracisz na momencie obrotowym



dokłądnie tak myślałem że będzie...

zobacze bo dziursko mam na tym kolanku przed mocowaniem końcowego..

zalece w piątek do "rurarzy" zobacze co doradzą...

może narazie załątam a później walne jakiegos mini mugena czy cuś..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:33, 16 Kwi 2008
alanhynek

 
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5





Wszystko zależy jaką masz instalację gazową. Z tego co wiem to niejaki BLOS nadaje się do tuningu, bo silnik nie traci na wysokich obrotach. W Twoim przypadku raczej trzymałbym się pozostawienia seryjnej średnicy wydechu. Chodzi tu o masę i predkość przelotu spalin w wydechu. Jednym słowem działanie dynamiczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:16, 20 Kwi 2008
racek
Moderator

 
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wałbrzych





BLOS - czyli gaźnik gazowy zamiast typowego pierścieniowego miksera
Tekst pochodzi z wypowiedzi naszego klubowicza na forum fordclubpolska.org.

Gaźnik produkcji włoskiej nazywa się "Blos". Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.

Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera Na tym polega genialność i skuteczność blosa.

Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu.

Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie.

Ciekawe też jest to, że czas reakcji takiego systemu na "kickdown" jest naprawdę super. Nie ma dławienia się, nie ma niekiedy zauważalnego opóźnienia.

Sam mam auto które pali tylko benzynę. Mój wybór Z racji zawodu kocham przedmioty obłożone elektroniką do bólu. Ale piszę pozytywnie o gażniku gazowym dlatego, że aż wierzyć się nie chce, że ten banalny w swojej prostocie wymysł makaroniarzy działa tak skutecznie....

Panowie - możecie na tym robić nawet auta wyścigowe bez problemu tak mocne jak najbardziej wyszukane benzyniaki - cztery takie gaźniki - po jednym na każdy cylinder, dwa reduktory. Krótkie ssanie na trąbkach. I kręci jak pop....ny na gazie

Dodatkowa uwaga - takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B

...i wpływamy na A i B. Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam.

Pan Jacek z ProjectXs nie łgał - to tyle kosztuje (circa 400 pln brutto + koszt strojenia i montażu). Silniczek krokowy, klapki, zwężki, śrubki dławiące możemy sprzedać na złom


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:25, 20 Kwi 2008
lorddi
Administrator

 
Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lubelskie





hmmmm.... ...
ostatecznie wszystko od katalzatora po końcowy wymieniłem na nowe... Hyhy
na dniach wywalam końcowy Cwaniak
będzie troche ryku Super ale co tam raz sie żyje Toilet monster

....................

i włala.. po końcowym zostało tylko wspomnienie Gives thy a finger
całkiem inna jazda Ok! zbiera sie skurkowaniec od niskich obrotów Guy with axe a i za bardzo głośno też nie jest Przestraszony


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lorddi dnia Wto 15:26, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Dziura w wydechu @#$%!@#
Forum www.ticotuningteam.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin